maanantai 20. huhtikuuta 2015

MADRID 2015

Ojoj, har ett så otroligt veckoslut bakom mej att det inte är sant. Det blev då äntligen dags för Madrid-veckoslutet med InterHispania!! Var till en början lite nervös, för förutom ett par andra utbyteselever så kände jag inte någon för alla som var med mej i Barcelona eller i Malaga har redan åkt hem. Men alltså Madrid slog alla förväntningar, var definitivt en av de BÄSTA veckosluten i mitt liv. Cadiz Crew startade då torsdag morgon tidigt med tåg emot Madrid. Väl framme var Jorge emot oss och tog oss till Hostellet. Blev positivt överraskad, det car helt super fint!! Så mycket bättre än de tidigare. När vi kom fram kastade vi sakerna på rummet och gick ut för att gå runt kvarteret med CC och ett par andra. Tre tiden änlädde de sista, så vi gick och äta lunch varefter vi hade en lite tour i staden. Första kvällen blev ganska så lugn, då flera var ganska trötta efter resandet. Andra dagen gick vi på museum på förmiddagen och eftermiddagen hade vi ledigt. Jag och när andra bestämde oss för att åka till fotbolls stadionet, fast det cae aningen dyrt så var det DEFINITIVT värt det. Fick gå omkring på hela stadionet, på planet, på ett museum och även till omklädningsrummen och sånt. Kvällen blev lite senare den här dagen, men inte heller helt omöjligt sen. Var dock en helt super dag.
Sista dagen gick vi på nytt på museum, och till några parker och plazan. Eftermiddagen var igen ledig så vi gick med ett gäng och gå runt i stan. Tog några foton (känslan då 1 av 6 foton an tar med Victor faktiskt LYCKAS... xD) och vandrade tillbaka till hostellet för att äta middag. Lite trött blev man ju på maten, det var stående bord men med exakt SAMMA mat hela veckoslutet.
I varje fall, efter det här gick vi till hotellet för att laga oss i ordning. Gick ut med ett gäng och hade en helt otrolig kväll/natt. Relativt tidigt kom vi dock tillbaka, hängde en stund med de som hade stannat kvar på hostellet, samt tog en sväng till McD jajajaja. Bestämde oss ändå för att stanna kvar och inte mera gå ut, säkert det bästa valet någonsin. Stannade uppe och talade med Summertable (ja döööööööör xDD), Victor, Luiz och Alex. Vid tre fyra tiden somnade dock de flesta, men vi stannade uppe med den bästa trion och talade tills typ halv sju på morgonen. Alltså jag vet inte när jag har skrattat så mycket senast som jag gjorde den här natten, den var på alla sätt helt perfekt.
På morgonen bestämde vi oss ändå att vi skulle sova någon timme, så somnade kring sju (tror jag?) har sååå ont i mina höfter, för vi sov ju inte i en säng, nej utan jag och V vi sov på ett bord (bara för att vi kan). Söndag morgon blev det daga att säga hejdå åt alla, var grymt ledsamt :( helt otroligt hur nära man kan bli med någon på en så kort tid. Men hoppeligen ses vi pånytt om några veckor i Sevilla!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti