sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Febrero

Hejj,
Märkte just att det är en tid sedan jag skrivit, ojdå. Vet inte riktigt vad allt som har hänt sedan jag senast skrev, har inte det bästa minnet jajajaja. Men bl.a så var jag tvungen att säga hejdå till fina Maisie som åkte hem för typ en vecka sen :(

Har nog och så varit massor roligt, som t.ex födis firande då syrran fyllde 18. Vi har firat hela tre gånger! Först förra söndagen då vi hade en surprise fest med släkten o vänner, sedan med familjen på hennes riktiga födis o så for vi ännu ut alla tjejer på fredagen o festa. Oj det var nog en helt super kväll, började med att vi gick till ett ställe o spela lite biljard o hon fick öppna sina presenter o så, o sen gick vi till babylonia (mitt favvo) och festade där tills vi sedan kom hem. OBS, tog en TAXI hem (typ 100 meter xD). Igår sov jag då ända tills det blev lunch, varefter jag drog mig på en kaffe-dejt med Eléa.
Idag tog jag det också ganska lugnt och sov in. Gick ändå på förmiddagen ut och gå med hela familjen samt vara familjebekanta. Oj en vår familjebekant hade typ sin brorsdotter med sig (hon e typ 4-5 år gammal) så ja chilla me henne hela dagen, hon e helt OTROLIGT söt :) och lite stolt över att ja klara mej på spanska me henne, småbarn talar ju inte direkt sådär onödigt tydligt. Men vi hade riktigt roligt, hon blev till och med lite ledsen då vi blev tvugna att gå hem.
Åt snabbt en super god lunch (med helt för mycket skratt, då host-pappan var så löjligt stolt över sin alioli som han gjort xD) och sprang sedan till tågstationen. Var där och mötte upp de nya utbyteseleverna, oj jag kommer ihåg när jag själv var i den situationen. Lite roligt att se hur super nervösa dom var. Och tjejerna speciellt så höll sig nog ganska långt bara till engelska (komiskt då de först trodde jag var från Spanien och försökte tala spanska med mej, och när jag sade att ja e från Finland o talar engelska så blev dom helt super chockade, typ "oj ja visste inte att ni kan engelska!" jajaja).
Nåjoo, kom sen till TC och ska snart dra mej hem igen och skriva klart en hissa essä (que poco ganas tengo..) och tror att vi ännu på kvällen ska ut med våra familjebekanta, passar mej utmärkt då jag igen kan leka med Erica ^^

Ooooch imorgon kör skolan igång igen, men det blir en lite kortare vecka, då vi ska på exkursion till Gibraltar en dag! Allmänt blir februari lite speciellare, med karnevalen och sånt. Dessutom längtar jag helt massor till mars, för då far vi med klassen till Prag!!! Helt super awesome :)
Så att sånt, hoppas ni ha haft ett bra veckoslut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti