lauantai 10. tammikuuta 2015

It is good to have a goal, but remember that it is the journey itself that matters

Nu har då vardagen kört igång. Skolan började på torsdagen och det har hittills (två dagar xD) gått bra, är riktigt chokerad hur mycket jag förstår på timmarna. Annars har det varit ganska mycket firande och utehängande. Har hunnit på kaffe med typ alla mina vänner, på bio (Exodus) och födisfirande. Igår hade då alltså min fina Maisie födis, så vi började med att ha en surprise lunch för henne. Efter det for vi hem till henne och åt kaka (riktigt stolt över hur bra vår kladdis lyckades) och alla sjöng åt henne på sitt språk (svenska, engelska, spanska, kinesiska, tyska och franska). Efter det tog vi oss mot stranden. Robbie hämtade sin gitarr hemifrån och vi bara chillade på stranden i typ fyra timmar, bara sjöng o spela o tala. Alla andra for hem och jag hängde ännu en stund med Robbie. Kom dock av och ann hem och kasta i mig lite mat och byta kläder förrän vi gick ut pånytt, nu med mindre porukka. Vi hade fest på stranden, både för att fira Maisies födis samt fira Robbies sista dag i Cádiz. Vi festade långt in i natten varefter det var dags för det förfärliga. Att säga hejdå. Vi (jag, Robbie, Maisie, Jaime) följde hem R och vi talade ännu en stund utanför hans hus. Han hade ett fint tal åt oss och vi kramade om honom flera gånger.
Helt otroligt att tänka att hans utbyte här redan är slut. Men jag vill tro, eller vi alla VET att vi kommer ses pånytt.

Hoy se va de cadiz un pedazo d gaditano, Cádiz nunca te olvidara y nosotros tampoco

SOMOS UNA PIÑA PISHA! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti