perjantai 16. tammikuuta 2015

Bonjour (frågade min franskis vad jag skulle sätta, så det blev detta jajajaj)

Det slog mej idag att jag bara har ett halvt år kvar i Spanien. Alltså va?!?! Int är jag färdigt att lämna mitt hem så snart! Men nog on det, måste nu bara ta allt ut av den tid man har.
Senaste tiden har varit semi hektisk, som alltid. Början på veckan gick ganska mycket åt till skolarbeten och hängande hemma med syrran. Hann även (lite extempore) ta en piercing, tog ett till örhänge! Super sött, och hittills har jag lyckats hålla det helt snyggt, igen inflammation ännu xD har även hunnit med små exkursioner i stan med fina Eléa, vi har bl.a fiskat med fulla gamla spanjorer (don't ask xD)
Igår gick jag efter lunchen hem till Miriam i syftet att göra ett skolarbete med henne och Yari. Nå slutade ju med att vi satt hos henne i nästan tre timmar och bara talade, så ska till henne pånytt på söndagen för att försöka få något gjort jajaja. Gick rakt därifrån till gymmet. Hade inte sådär super mycket motivation, var ganska trött och så, men när jag väl kom dit blev passet helt super. Sara var nämligen också på gymmet så vi tränade tillsammans. Har aldrig förr haft någon att träna med (utom några udda gånger men de räknas inte), så det var lite annorlunda men super kul! Det var jätte kiva för hon är också en som verkligen vill träna ordentligt, men ända tycker om att tala mellan seten, helt som jag. Ska definitivt gymma mer med henne :)
Efter gymmet släpade jag mej hem och läste lite på matten förrän jag slocknade.

Idag hade jag då matte prov. Eller omtagnig, vilket jag högst antagligen kommer få underkänt i, men jag försökte ändå! Super svårt dock >.< flummade igenom resten av skoldagen, var så trött jag inte riktigt kunde fokusera. Måste ändå påpeka att jag har den finaste klassen någonsin, ALLA är så super och jag skrattar så jag vill gråta typ varje dag för de bara är så pajaser. Helt härliga.
Kom hem och hittade host-mamman som lekte med Natalia, så jag joinade dem och bakade cupcakes av modellera. Alltså Natalia är nog den sötaste :3 efter lunch blev det kort siesta varefter jag gick till stranden för att träffa Eléa. Vi satt på stranden och läste en timme eller så, tills vi kom hit till kära top coffee då det blev för kallt att sitta på stranden. Oj alltså de som jobbar här är så söta, vi typ får discount på massor (okej int någo stora mängder men ändå) för dom känner oss så bra då vi alltid är här xD. Har då suttit här med henne en tid och snart ska ännu ut med Jaime på en liten secret mission. På kvällen blir det ännu middag med mina fina (Eléa o Jaime) och kanske utegåg med tjejerna från skolan, men det beror på hur länge middagen räcker.

Inga speciella planer för veckoslutet, imorgon har jag dejt med Eléa på (surprise surprise) top coffee för att äta morgonmål (de ända ställer i stan som serverar hälsosamt morgonmål, så är ganska taggad) och övrigt så ska jag bara träna och ta der lugnt. SOVA för att vara exakt. Sover super lite nuförtiden..
Ha en super fin fredag!! Och ännu en gång, GRATTIS PÅ 18-ÅRS DAGEN FINASTE JESSICA!!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti