tiistai 16. joulukuuta 2014

When life gives you lemons, I make chocolate cake and leave bitches wondering how i did it

Jag tänkte börja med att säga att jag är glad. Liksom glad på det sättet att när jag ser tillbaka på dagen så börjar ja typ bara skratta.
Helt vanlig skoldag idag alltså, utom att vi var tio elever på plats (av typ 30), efter rasten ändast sex stycken... Hade inte egentligen någo timmar, eller jo, vi hade franska första timmen men vi lyssnade bara på gammal fransk musik. Efter det var det meningen att vi sku åka till stan för att äta morgonmål med rella-klassen, men efter för många problem så sluta de me att vi int gjorde nåt, vi satt i klassen o tala. Så blev de rast o nästan hälften fo hem, ärligt sagt så funderade jag också på det men då vissa ändå blev kvar så stannade jag med dem. Bästa valet någonsin.
De som blev kvar är inte de som jag är så nära med, de hör liksom inte direkt till min Perus porukka. Men som jag nämnt tidigate så har porukkan här ingen skillnad egentligen då alla är vän med alla. Så vi hade int timme efter rasten, så vi satt i bibban o tala o hjälpte hissa läraren att fixa någo böcker. Ja visa wknd bilder ti Javi o Miriam o helt btw mamma o pappa dom bosätter sej hos oss i augusti nästa år då de wknd! Gjorde även några försök på att lära dem finska o svenska, men resultaten blev inte något att skryta om. Sen blev det dags för nationalekonomi och filosofi, var vi egentligen bara talade allmänt om allt och ingenting. Men alltså dessa typer (Eli, Ana, Javi, Bea o Miriam) e typer som ja nog ha talat med, en int hängt med så mycket. O dom e helt SUPER, alltså SÅ härlga typer, förstår int varför ja int ha vari mer me dem!!
Nå men anyway, så kom ja hem från skolan. Ja gick helt tydligt blind i min lilla happy bubble, för helt plötsligt så hoppar nån rakt framför mej o typ skriker. Nå ja skrek ju lite o hoppa upp i himlen. Märkte ju att de sen va Sheshu (Jesús) som hade gått emot mej, men då ja int hade sett honom så ville han väll göra det klart att han hade sett mej xD talade en stund med honom och kom sedan hem. Riktigt lyckad dag hittills måst jag säga

Första bilden är tavlan under min finska-svenska lektion xD p andra av skolvägen, vadå december?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti