sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Jul 2014

Oj. Vet inte riktigt vad jag ska säga om julen här. Hör definitivt till en av de bästa jularna jag upplevt, om inte till och med den bästa. Vi gick alltså på kvällen (den 24) till Tinas för middag. På plats var då min familj, hennes familj och en hel del hennes host familjs släktingar. Vi typ bara talade i ett par timmar och började sedan med julmiddagen vid halv tolv tiden. Åt M A S S O R mat, tre rätter plus efterrätt. Till en början var det massor plockmat (helt himmel), sedan soppa och sen kött som host-mamman min hade lagat. Helt super god mat. Efterrätten bestod av champis (mycket champis) olika Chopin och något som verkade som stenhårda miniatyr kanelbullar xD
Efter middagen (OBS som varade i en evighet) blev det musik och mer prat. Får jag då påpeka att fulla spanjorer nog har de bästa juttuna, höll på storkna av skratt hela tiden, de var helt sjukt roliga. Mitt i natten fick vi idén (eller Yolanda fick idén) att lära svensken och kinesen dansa flamenco (OBS, vi är ju då från Finland och Taiwan, men det var svårt för vissa att komma ihåg). Så vi dansade, drack mer, talade mer och skrattade mer. Vid fem-ish började vi ta oss hemåt och tack gode Gus att det bara är ett par kvarter mellan våra hus. Annars kunde det ha blivit en väldigt lång promenad, då det här redan tog sin tid xD

Men julen var verkligen super, något annorlunda än vad man upplever i Finland. Saknade dock lite våra jultraditioner, men fick vara en stund med i Finlands julfirande på Skype och är SÅ glad över att ha fått uppleva en så SUPER jul här. 

Tyvärr finns det väldigt lite material från julen som jag kan sätta hit, så ni får nöja er med dessa få bilder


Tina o Yolandas flamenco lektion
Mitt desperata försök i att fira en mysig julmorgon á la Finland
Yolandas desperata försök att försöka lära mej dansa flamenco xD

Matmatmat obs, detta var förrätten
Koko hela seurue

-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti