tiistai 2. joulukuuta 2014

Feel like a boss

Idag är en bra dag. Började med Finland-presentation för klassen. På spanska. Kan då lätt säga att jag stressade något otroligt, och faktumet att google drive tydligen inte fungerar på deras datorer (aka ingen presentation) gjorde inte saken bättre. Men så sa jag till mej själv att vetdu du klarar de här o så gick de hur bra som helst! Googlade up bilder lite nu och då och berättade allt jag hade planerat. Och kunde ännu svara på deras frågor. Dock så tror säkert alla nu att egnahemshus i Finland ser ut som de i Westend (note to self: checka att du inte googlar efter hus de rikaste städerna), men no pasa nada. Fick ännu dessutom beröm för att min spanska har blivit bättre, jeee :)

Nå, dagen fortsatte. Fick mitt betyg (eller någon slags betyg, är väll inte egentligen det riktiga betyget) och kom igenom alla mina klasser! Mina notas var verkligen inte något att skryta om, men kom i varje fall igenom.
Senare så hade vi ännu modda prov, men då sakerna kanske inte helt är något för mej vid det här laget, så bad min lärare mej skriva en essä på spanska om hur jag tycker det är att leva här. Så glatt skrev jag ju då en fin essä om mitt liv i Spanien (säkert med ofantligt många skrivfel, men helt samma. Det mesta borde hon ända förstå xD).

Sådan skoldag. Hörde definitivt till en av de bättre

Nedanför ännu en bild av min skolväg, bilden tagen idag (jepp, det är december)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti