keskiviikko 19. marraskuuta 2014

So much to do so little time

Jag har alltså helt totalt ignorerat bloggen nu en tid, men har inte haft någon inspiration alls att skriva.
Under den senaste veckan har det hunnit hända SÅ mycket. En dag bl.a var jag på kaffe i super sällskap, ni förstår inte vad äkta lycka är förrän ni kan tala på svenska med någon som är i exakt samma situation. Helt super. Har också hunnit med ett antal fler visiter till top coffee (har blivit vårt vakkari ställe xD) samt promenader i gamla staden. Börjar faktiskt småningom lära mig hur jag ska gå här.
Här i veckan var jag även på en mini resa till Puerto de Santa Maria (verkligen mini då det räcker typ en timme med buss). Vi traskade omkring där och gick till en härkätaistelu areena!! Alltså ord kan inte beskriva hur coolt det var, helt otroligt. Vi fick gå omkring där och tillslut även gå på sanden i mitten av stadion, alltså ja kommer int över hur coolt det var!
Annars rullar livet på vanligt, skolan tar upp för mycket tid, speciellt nu när jag har matta, enkku o fransk prov allt i ett (de ända provet jag måste ta), samt att vissa lärare tycks tycka att det är helt okej att be mig sammanfatta 10 sidor på spanska, på två dagar. Som tur är jag bra på att inte höra dessa saker xD.
Imorgon ska jag på en lite lägre mini resa, vi åker nämligen med organisationen till Málaga. Väntar SÅ mycket, har hört att det är en super fin stad och vårt program verkar jätte kiva. Dessutom så kommer dit två finska tjejer, så blir helt kiva att få tala lite finska också. Har dock märkt hur dålig både min svenska och finska har blivit, det känns som om engelska är mitt modersmål just nu!

Så att sånt, åka försöka uppdatera igen efter Málaga! Ha de så bra


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti