keskiviikko 13. elokuuta 2014

Alla språk bara för att jag kan

Hejj!
Alltså nu ska ja berätta om min fina dag.
It started med att ja var tvungen att drag myself out of the bed. Ja va helt totalt slut. Men sen blev de bättre efter ett antal koppar kaffe, och jag åkte iväg till Alberga. Jag gick raka vägen till frissan och klippte håret, really pleased with the results!! Det blev en aning kortare, but me gusta :-)
Sedan sprang jag till tåget och åkte in till stan. Vi alla utbyteselever som är kvar i Finland hade bestämt oss för att åka och fika till stan, vilket blev riktigt kul! Vi gick till Factory, LOVE THAT PLACE! They have like the best salad bar, it was really good!
Efter detta gick jag till kampen för att byta våra wknd-liput till rannekkeen, så att man slipper köa på fredagen. Int helt problemfritt det heller, men loppu hyvin kaikki hyvin.
Efter det ha int så mycke hänt.

Men me me tell about this gorgeous weather in Finland. Det liksom e helt fint väder i kanske en timme, es bastante calor till och med! Sedan out of the blue så börjar det ösa, alltså påriktigt ÖSA ner vatten. It goes on for like 15 minutes, och sedan är det fint väder igen. 
Helt totalt mindfuck!

Och orsaken till mitt fina jag-kan-inte-hålla-mej-till-ett-språk är att jag bara snabbt ville berätta om idag, och det här är sätter jag talar på irl xD så jag bara skrev allt som jag kom på, hoppas det inte är för jobbig att läsa! Jag ska hålla mej till ett språk per inlägg i fortsättningen, men idag fick det bli såhär :--)






-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti